![]() Eine Literaturübersicht.Įrgebnisse der Korrekturosteotomie fehlverheilter Extensionsfrakturen der Speiche an typischer Stelle. The effect of the radial head and prosthetic radial head replacement on resisting valgus stress at the elbow.īiomechanik der fehlverheilten distalen Radiusfraktur. Pribyl C R, Kester M A, Cook S D, Edmunds J O, Brunet M E. The triangular fibrocartilage complex of the wrist - anatomy and function. In vivo MR studies of dynamic changes in the interosseous membrane of the forearm during rotation. The effect on supination-pronation of angular malalignment of fractures of both bones of the forearm.ĭie Instabilität des distalen Radioulnargelenkes. Matthews L S, Kaufer H, Garver D F, Sonstegard D A. Ulna-Impaction-Syndrom - Therapie: Druckentlastende Verfahren am Ulnakopf. Krimmer H, Tränkle M, Schober F, Schoonhoven van J. Primary replacement of the fractured radial head with a metal prosthesis. Knight D J, Rymaszewski L A, Amis A A, Miller J H. The distal radioulnar joint capsule: Clinical anatomy and role in posttraumatic limitation of forearm rotation. Unfallbegutachtung. Berlin, New York Walter de Gruyter 1992: 130 Injuries to the interosseous ligament of the forearm. The classification and treatment of heterotopic ossification about the elbow and forearm. Synovial and osseous inflammation in failed silicone-rubber prostheses. Silicone rubber replacement of the severely fractured radial head.Īnatomical studies on the geometry and stability of the distal radio ulnar joint.įractures of the radial head with distal radio-ulnar dislocation: Report of two cases. The nonarticulating portion of the radial head: Anatomic and clinical correlations for internal fixation. Using clinical examples, the possible posttraumatic reasons for disturbed forearm rotation and the principle of anatomical reconstruction are presented.įractures: forearm - joints: distal radioulnar joint - proximal radioulnar joint - anatomy - forearm instability - forearm malalignmentġ Herrn Professor Dr. Therefore, the underlying pathology of restricted forearm motion must be recognized and the original anatomy restored. Any chronic incongruency of the joints will lead to secondary arthrosis that allows only salvage procedures. The combination of bony malalignment and joint instability is possible and must be recognized. Any malalignment of these bony components as well as injuries to the stabilizing soft tissues will lead to an impaired function of the forearm joint. For forearm function, simultaneous rotation in the proximal and distal radioulnar joint is necessary, being connected by the radius and ulnar shaft. Limited forearm rotation is an extremely disabling condition for patients. Anhand von Patientenbeispielen wird das Prinzip der Verbesserung der gestörten Unterarmdrehbewegung durch anatomiegerechte Wiederherstellung der verletzten Strukturen erörtert. Dies setzt die diagnostische Erfassung aller verletzten Strukturen voraus. Ziel der Therapie muss es sein, die ursprüngliche Anatomie wiederherzustellen. Kombinationen von Achsenabweichung und Instabilität sind häufig und müssen diagnostisch erfasst werden, da jede Gelenkinkongruenz auf Dauer zur Arthrose der betroffenen Gelenke führt und dann nur noch funktionseinschränkende Rettungsoperationen zulässt. Achsenabweichungen dieser knöchernen Strukturen führen ebenso zur Einschränkung der Drehfunktion wie Verletzungen der für die Stabilität verantwortlichen, komplexen Weichteilstrukturen. Die Drehbewegung wird gewährleistet durch die gleichzeitige Rotation im proximalen und distalen Radioulnargelenk, die durch Radius- und Ulnaschaft miteinander gekoppelt sind. Störungen der Unterarmdrehbewegung stellen für die betroffenen Patienten eine erhebliche Funktionseinschränkung dar. Buy Article Permissions and Reprints Zusammenfassung ![]()
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